divendres, 2 d’abril del 2010

I a mi que m'agrada

He decidit fer una declaració de principis i explicar-vos mica en mica el que em fa gaudir més que, probablement, serà del que més conversarem.

Podriem dir que en general tots els vins si estan ben fets m'agraden, però hi ha unes varietats concretes que hi tens cert feeling, unes zones, uns vins concrets que els tracto millor que d'altres, perquè tenen una historia al darrera, perquè tenen més tipicitat, perquè quan vas visitar la bodega et van tractar molt bé, normalment vins amb una relació qualitat-preu bona.

En aquest cas val a dir que soc una enamorada de la garnatxa tant blanca com negre del Priorat o Empordà, gaudeixo molt amb la deliciosa estructura de la Mencía del Bierzo o Ribera Sacra, el caràcter tan mediterrani de la Monastrell, la princesa Pinot Noir, la sensual Merlot i l'antiquíssima Albarinyo. Us haig de dir però, que potser d'aquí 10 dies he canviat d'opinió perquè m'ha fascinat un altre tipus de vi ... en fi, el meu criteri és així de volàtil.

Llavors en última instància tindriem aquells vins amb ànimes bessones a la meva, potser amb defectes com jo, aquells que t'ericen els pels dels braços, aquells que et fan por tastar-los massa vegades per si algun d'aquests glops et decep, aquells que els hi poses paisatge i companyia... La veritat és que d'aquests n'hi ha pocs, però tot just acabo de començar i que voleu que us digui encara som joves i ens queden moltes copes a tastar.

Tots ells tenen ànima.

De tot això és del que em ve de gust parlar. Quins vins us emocionen a vosaltres????

2 comentaris:

jeam ha dit...

Hola Carme, primer de tot volia felicitat-te pel blog i agrair-te que comparteixis amb nosaltres les teves experiències vinícoles!
Pot ser molt interessant seguir les teves visions del món del vi! Pels profans com jo tot el que ens mostris serà llum.
Et volia comentar que la setmana passada vam provar un vi que ens va agradar molt, no se si el coneixes, però si no, si en tens ocasió prova'l. És del Bierzo, de la casa Martín Sarmiento i es diu Mencía, que es veu que es el nom de la varietat del raïm. El preu en carta era 15,50€.
Un brindis pel blog!

Carme ha dit...

Gracies Jordi, com m'agrada que em diguis això tot i que ja saps que em fa tot vergonya... aqui estarem comentant coses sobre el VI. El Martin Sarmiento pel que tinc entès és un MENCIA de la DO. BIERZO de la bodega MARTIN CODAX que fan uns albariños molt i molt xulos. En parlen molt i molt bé del Sarmiento tenint en compte que té en botiga un preu molt maco.
El proper post va d'un altre mencia molt i molt diferent.