diumenge, 11 d’abril del 2010

Troballes al "super"

Troballa: "Vi amb una RQP (relació qualitat preu) excepcional trobat per un atzar o en el curs d'una investigació, d'una busqueda ... normalment al super o a la viniteca de prop de casa".

Qualitat i originalitat al millor preu.

Vi Troballa: Rectoral de Amandi 2008. D.O. Ribera Sacra (Galícia)
Lloc: Alcampo Sant Quirze
Preu: 6,5€ (val a dir que l'última vegada que vaig comprar aquest vi, em va costar 4,50 €)

Ja us vaig comentar en l'anterior post que un dels meus raïms, era la Mencía. La Mencía té comportaments molt diferents segons es tracti del Bierzo (Castella-Lleó) o de Ribera Sacra (Galícia). En el Bierzo es mostra potent, amb una gran personalitat, color, sedositat, un pel falta d'acidesa potser, tot i que tenen gran capacitat de guarda. En canvi a Ribera Sacra ens donaria vins amb una acidesa més remarcable, més fruitosos frescos i suaus.

Cata: Primer de tot la presentació és bastant atípica, etiquetatge rosa, però rosa quico eh??? però mira justament per això em va cridar l'atenció entre les estanteries del supermercat. En vista es d'un cirera viu, ribet violeta, capa mitja alta (si us fixeu quasi no es transparenten els dits si els posem sota la copa), poca llàgrima (alcohol 12,5%) tot i que tenyeix la copa. M'encanten els colors dels vins negre joves ...

En nas tot i que no té una intensitat massa alta hi trobem bàsicament fruits vermells, poc madurs, làctics, vaja jo en resum hi trobo olors de petit süise de maduixa-plàtan, i notes d'espècies (pebre negre, potser) .

En boca és saborós, un pel dolç, atac suau, molt llaminer, tremendament fruitòs, molt fresc. Festival de gominoles. Final no massa llarg (és a dir la percepció que es manté dins la boca no es molt llarga).

Es un vi per tenir en compte tot i que la pujada de preu és impressionant.

4 comentaris:

jeam ha dit...

Doncs pinta força bé!
El proper dia que passi pel super miraré si el veig. A veure si el provo.

Joan Marrugat ha dit...

Hola Carme, la meva troballa que et vull anunciar ha estat el regal d'uns amics.
Per afinitat, el comentari te'l deixo en aquesta 'Troballes al super'.

El divendres 30 d'abril vaig estar a Penelles.
Desprès de fer una xerrada sobre 'Un envelliment actiu i saludable” per la gent gran d'aquell bonic poble de la comarca de La Noguera (Lleida), el seu alcalde, en Eloi, em van obsequiar amb dues ampolles de vi dels Costers del Segre.

Un 'Blanc Planell” del 2008, vi blanc que porta Sauvignon blanc i Macabeu, i fa 12,5º, i un “Oda” del 2006, vi negre que porta Merlot, Cabernet Sauvignon i Ull de Llebre, i fa 14,5º

Abans de dues setmanes els hauré tastat tots dos, segurament en alguns àpats de ritual i circumstància, celebrant-los en dos dies diferents.
Miraré de prendre notes de tast de cada vi i ja te'n faré cinc cèntims.

Em fa molta il·lusió jugar a això.

Carme ha dit...

Joan pel que jo sé i recordo, fa molt temps que no el compro, són 2 vins amb una molt bona RQP, que avui en dia ja és molt. EL blanc passa molt bé amb una molt bona acidesa. I el negre t'aguantarà un menjar fort. Si pots i te'n recordes obre'l abans.

Joan Marrugat ha dit...

Des de que has creat aquesta pàgina, Carme, ja no em foto els vins com ho feia abans.
Ara m'hi fixo més.

Aquest vespre de divendres 7 de maig, hem celebrat els 125 anys de l'Ateneu de Sant Andreu (obrer i republicà). Ha vingut l'Alcalde Hereu i tot.

Hi hem assistit tots els que hi fem alguna tasca, com ara el Taller de la Memòria, i els socis honoraris, per edat o mèrits.
Hem sopat amanida de mozzarella, rap amb suc i esfera gelada de crema catalana.

Per tot beure he demanat un blanc Viña Cimbrón Verdejo 2007.
Ens l'han servit prou fred, i m'ha semblat d'un color groc fi, amb una marcada olor de raïm, i amb un gust intens i saborós, amb un final de regust amargantó de fulla tendra de cep.
Per un novencell com jo, em sembla que aquesta nota de tast ja fa el fet...